Każdy z nas chciałby cieszyć się zdrowiem i dobrym samopoczuciem na co dzień – oczywiście nie zapominając o  wyglądzie. Jeśli zabierzesz się do pracy z głową i planem działania ustalonym przez zespół specjalistów – to bardzo realne!
 
Przecież nie można ładnie i witalnie wyglądać jednocześnie zmagając się z bólem, ale też niezdrowym byłoby zacząć „metamorfozę“ od nadmiernego skupiania uwagi np. tylko na diecie czy wyglądzie. Pamiętajmy, że ciało to jedność i tylko holistyczne podejście to klucz do sukcesu.
 
Właśnie tak pracujemy w FizjoBell. To proste! Mądrze dla Ciebie, przyjemnie dla ciała. Łączymy pracę osteopatów, fizjoterapeutów, trenerów i masażystów poprzedzając wszystko dokładną diagnostyką układu mięśniowo – stawowego i badaniem postawy. W zespole tkwi siła!!
 
Podczas konsultacji zawsze pragniemy uświadomić pacjentów o konieczności dbania o wszystkie strefy zdrowia w odpowiedniej kolejności.

 

Krok 1: Strefa Zdrowia

Likwidacja ostrych i przewlekłych bóli, ograniczeń ruchomości, obrzęków limfatycznych, terapia wisceralna oraz konsultacja z dietetykiem z którym współpracujemy z Moniką Bocian z poradni Moc Odżywiania.

Krok 2: Strefa Ruchu

Indywidualnie skomponowany plan treningowy. Dobór aktywności zależy od Twojego aktualnego stanu zdrowia i formy. Przy dolegliwościach bólowych zalecam indywidualne treningi medyczne, a następnie prozdrowotne ćwiczenia grupowe (np. Zdrowy Kręgosłup czy Rozciąganie) oraz bardziej wymagające treningi (np. Air Yoga, Pilates) aż po treningi kształtujące formę, sylwetkę, budujące masę ciała itd. Najważniejsze jest to aby znaleźć formę aktywności która będzie sprawiać nam radość i dawać dużo satysfakcji. I pamiętajcie! Każdy trening to duża dawka endorfin, które każdemu się przydają!

Zastanawiasz się jaki trening będzie dla Ciebie odpowiedni? Przeczytaj mój poprzedni artykuł.

Krok 3: Strefa sylwetki

Modelowanie sylwetki oznacza „wyrównywanie” proporcji ciała. Kiedy chudniemy, nie zawsze wyglądamy lepiej równomiernie w każdym miejscu działa. Masaże modelujące Confer Shape to skuteczne wspomaganie terapii odchudzania. Możemy działać selektywnie na poszczególne okolice ciała redukując obwody a jednocześnie budując obwód w innym miejscu.

Najczęściej na okolicy ud i brzucha staramy się zmniejszyć rozmiar, za to lubimy gdy ramiona czy pośladki są pozbawione cellulitu, ładnie wymodelowane, podniesione. Posługując się masażem modelującym osiągamy trwałe i szybkie efekty.

 

Krok 4: Strefa Profilaktyki

Jest to chyba najbardziej zaniedbywany obszar zdrowia.. Nie zapominajmy, że profilaktyka to przyjemny i skuteczny sposób na długowieczność. Masaże klasyczne nie tylko mają za zadanie utrzymać ciało w formie, ale też są okazją dla fizjoterapeuty do ponownej kontroli stanu zdrowia kończyn i kręgosłupa a także są idealnym momentem do przeprowadzenia doraźnej i szybkiej terapii.

Krok 5: Strefa Relaksu

Podobnie jak o profilaktyce, często zapominamy o odnowie biologicznej i relaksacji naszego ciała, a przecież nie możemy od niego tylko wymagać. Czasami trzeba podarować sobie dłuższą chwilę odprężenia i poczucia harmonii ciała i umysłu.

 

Jedynie holistyczne podejście do swojego ciała oraz profesjonalne wsparcie pozwoli nie tylko sprawnie przejść od strefy leczenia do strefy relaksu, ale też cieszyć się witalnym wyglądem i formą przez długi czas. Jeżeli chcemy, żeby efekt naszej pracy był szybki i trwały, to drogi przez strefy nie można przejść na skróty.

Śledź metamorfozę po ciąży Agnieszki Kociak – na blogu No Risk Make Up opisuje ona, krok po kroku, jak powraca do formy.

 

z 5 stref FizjoBell

Justyna Żyła